flickr badge

[andreea] - View my 'catspotting' photos on Flickriver

8 mai 2016

Porumbel cu cioburi în guşă (22.09.2015)

Unul dintre porumbeii care au cuib sub acoperişul cu ţigle al vecinilor din curtea de alături, la câţiva metri de mansarda mea. L-a găsit tata în curte, îşi ţinea o aripă ciudat. Când l-am prins, s-a zbătut cu putere, iar pe urmă, pus în cuşca de expoziţie, s-a agitat din nou foarte mult. N-am văzut urme de sânge, lui nu-i plăcea la mine, aşa că l-am ţinut doar peste noapte şi a doua zi i-am şi dat drumul, direct de pe gemuleţul din pod cel mai apropiat de cuibul lui din streaşina vecinului. Exact când îşi lua zborul am văzut urme de sânge sub o aripă, pe care nu i le observasem prima oară, pentru că nu-l examinasem decât foarte superficial. 
Mi-am blestemat prostia. 
Încă vreo două zile n-am avut ce-i face, mă uitam doar cu ciudă cum e din ce în ce mai apatic şi nu pleacă din cuibul lui. N-aveam cum să-l prind decât dacă venea el la mine, aşa că i-am pus numai bunătăţi şi apă proaspătă la mine-n jgheab şi am stat la pândă. După câteva tentative abandonate la jumătate, a venit să mănânce. I-am aruncat un prosop în cap şi l-am prins. Era deja seara aşa că l-am pus din nou în cuşca de expoziţie, urmând ca a doua zi să mergem la radiografie şi la un vet. Mi se părea că are aripa fracturată în interior, spre umăr, posibil o fractură deschisă - rana făcuse coajă, dar toată zona era tumefiată. 



A doua zi, înainte să plecăm la vet, l-am văzut că bea foarte multă apă, şi apoi că scuipă sânge. La radiografie totul a ieşit ok, n-avea aripa fracturată. Când am ajuns la veterinarul priceput la păsări, deja îi curgea sângele din cioc ca dintr-o ţâşnitoare, şi în câteva minute şi-a dat duhul. L-am lăsat să i se facă autopsia. Câteva ore mai târziu, doctoriţa m-a sunat să-mi spună rezultatul: porumbelul înghiţise nişte CIOBURI care-i spărseseră guşa şi-i provocaseră hemoragia. Nici eu, nici ea n-am mai pomenit aşa ceva. 
N-ar fi scăpat cu viaţă nici dacă-l examinam mai atent la început şi nu-l eliberam atât de repede: aş fi constatat doar că n-are fractură, dar în guşă oricum n-aş fi observat că are ceva şi tot n-ar fi fost tratat la timp. Păcat de el, ce să mai zic.