flickr badge

[andreea] - View my 'catspotting' photos on Flickriver

21 mai 2010

Pai de ce nu puteti, ce fel de asociatie mai sunteti si voi? (20.05.2010)

O fraza care ni se serveste mai in fiecare zi.
In combinatie cu altele, pe care deja am obosit sa le tot auzim, de genul "am gasit un caine si vreau sa mi-l luati, alta solutie nu exista pentru el", "maine va fi dat in strada", "peste doua ore va fi eutanasiat", "diseara [nu maine sau peste o saptamana, NB] plec din tara si nu-l mai pot tine", "am donat 3 lei asociatiei dv si acum vreau sa veniti sa-mi luati cei 50 de caini de la bloc", "pai cum n-aveti adapost?", "stiu eu ca v-ati facut vile pe spatele bietelor animale" si inca multe altele.
Primim zeci de apeluri de ajutor, unele cazuri le preluam, in altele sfatuim cum putem mai bine si incercam sa aratam oamenilor ca solutii EXISTA, cu putina intelegere si bunavointa din partea lor.
Ash. "Eu nu v-am sunat ca sa-mi dati sfaturi. Si sa stiti ca m-ati dezamagit. Ce fel de asociatie mai sunteti si voi?!"
Iaca, suntem o asociatie din Romania zilei de azi. Cand putem, ne implicam, cand nu, nu. Niciodata n-o sa fie toata lumea multumita, intotdeauna unii ne vor critica ca am facut, altii ca n-am facut, altii ca ne-am imbogatit, altii ca nu stiu ce. Si niciodata n-o sa putem ajuta cate animale am vrea noi sa ajutam.

Noi suntem astia din poza de aici. Ne vedeti? Suntem cativa oameni. Avem tot cate doua maini si doua picioare, ca si voi. Avem familii, serviciu sau scoala, exact ca voi. Pentru noi ziua are tot 24 de ore. Atata ca noi, pe langa restul de lucruri pe care le facem, ne ocupam si de animale, FARA sa ne plateasca cineva.
Ne numim "asociatie" pentru ca lucram impreuna, nu pentru ca suntem Superman. Avem foarte multe animale in grija si avem o responsabilitate mare fata de ele: trebuie sa le fie BINE. Iar noi trebuie sa stim cat putem intinde de donatiile pe care le primim (putine, si nu le bagam in buzunar ca sa ne facem vile, ba chiar mai scoatem din buzunar, daca chiar vreti sa stiti) si unde e cazul sa ne oprim. Nu vrem sa ajungem o asociatie cu sute de animale care mor de foame, pe care trebuie sa le intretinem si pe care nu le adopta nimeni (pentru simplul motiv ca nu mai sunt pui sau nu sunt de rasa). Obiectivul nostru principal este sterilizarea animalelor, cu si fara stapan, pentru a opri inmultirea lor necontrolata si abandonul lor pe strazi. In treacat fie spus, asta era treaba autoritatilor, dar ele nu si-o fac.
Noi nu suntem ce vedeti pe Animal Planet si nici n-o sa ajungem multi ani de acum incolo, nu ca n-am vrea. Opriti-va si ganditi o clipa inainte sa aveti pretentii, si nu va mai ofuscati cand va spunem ca nu putem sa va ajutam. Facem cat putem. Dar FACEM, si asta ne deosebeste de cei mai multi dintre voi.

Asta a fost teoria. Din pacate, practica ne omoara...