flickr badge

[andreea] - View my 'catspotting' photos on Flickriver

7 ian. 2010

Trei pisoi abia nascuti (21.06.2009)

Era intr-o duminica in care am fost la cateii de la Glina. Am plecat dimineata si m-am intors cand se innopta. Vecinii mei de jos erau in curte, cu musafiri, cu gratar, cu tot dichisul, si petreceau ca tot omu', duminica... Din casa mi s-a parut ca aud de cateva ori mieunaturi, dar, spre rusinea mea, nu le-am dat mare atentie si n-am iesit afara sa verific.

Pe la 12 noaptea vine la mine vecina de jos sa-mi aduca nu stiu ce si, din vorba in vorba, imi spune ca vecinii de la casa de alaturi au gasit dimineata in subsolul lor (cu ferestruica deschisa spre strada) cinci pisoi mici, pe care i-au hranit cu pipeta dar nu stiu ce sa faca cu ei. Bun, ma gandesc, bine macar ca i-au luat acasa si le-au dat ceva de mancare. N-am telefoanele lor, la 12 noaptea deja aveau luminile stinse, asa ca le las bilet mare pe poarta ca am eu lapte praf pentru pisoi (pe Chiţi inca o mai hraneam cu biberonul) si sa ma sune la orice ora ca le dau. Mai stau un pic prin curte si aud mieunaturi disperate, de pe scara vecinilor. De fapt nu luasera pisoii abia nascuti in casa... Imi zic ca nu se mai poate, merg sus, fac lapte, iau si o cutie cu carpe (gandindu-ma ca NU-mi trebuie, ce naiba, sigur au pus vecinii pisoii in ceva cand i-au luat din subsol si i-au lasat pe scara. Ii rog pe vecinii mei de jos sa asiste, sar gardul la ceilalti ca aveau poarta incuiata, ma iau dupa sunet... si gasesc o naveta neagra de plastic, FARA vreo carpa in ea, cu trei pisoi mici ca soarecii, mai mult morti decat vii, UZI fleasca si reci ca gheata. Imi amintesc senzatia si acum, in viata mea n-am mai atins ceva VIU si care sa fie atat de rece.

Vecinii mei (sot si sotie cu pretentii, cu copil la liceu), socati de halul in care erau pisoii. Si totusi, toata ziua au stat la beri si gratar in curte, stiau de pisoi, stiau despre mine ca am pisica si stiu sa ma ocup de pisici, stiau ca sunt voluntar "la o chestie d-aia cu animalele", au mobilul meu... nu puteau sa-mi ceara un sfat??? Nu mi-e rusine nici cu vecinii care i-au gasit in subsol... oameni tineri, cu copil mic de cateva luni, te astepti sa le treaca prin minte sa puna naibii o carpa in naveta aia, nu sa lasa pisoii asa pe o treapta... Ce sa spun, au facut efortul sa le dea lapte cu pipeta! Si sa-i arunce pe cei doi care au murit in cursul zilei.

Am dus pisoii urgent acasa. Abia mai miscau. I-am hranit destul de greu, i-am uscat cu foehn-ul, i-am masat bine, i-am bagat intr-o cutie cu sticle cu apa calda, acoperiti cu alte carpe, si i-am cazat in baie.

Looks like I got myself three more bottle
babies...


I-am tinut doua zile, hraniti din 3 in 3 ore, dar pentru ca in urmatoarele zile trebuia sa fiu la serviciu de dimineata pana seara si nu-i puteam lasa atata timp nemancati, i-a preluat o colega voluntara. Din pacate, desi i-a ingrijit bine, dupa o zi a mai murit unul dintre pisoi, si inca unul, dupa vreo saptamana. Cam asta e sansa de supravietuire in cazul pisoilor foarte foarte mici, lipsiti de laptele mamei. Si, chiar daca supravietuiesc, pot avea o multime de probleme de sanatate cand cresc.

Am incercat sa-mi explic cum au ajuns pisoii abia nascuti in subsolul vecinilor si de ce nu era si mama lor cu ei. Mi-e greu sa cred ca i-a fatat acolo, alegandu-si locul pentru ca era ferit si, din intamplare, avea acces. Daca ar fi fost asa, ar fi stat si ea cu ei, din instinct. Cred mai degraba ca era pisica cuiva din cartier, care s-a trezit cu pui (de ce oare?? de ce fata pisicile lasate libere si nesterilizate??), i-a luat pe toti si, suflet bun, nu i-a inecat in galeata cu apa ci i-a aruncat pe prima fereastra deschisa care i-a iesit in cale.

PS Pisoii la 7 zile:
hello, tiger!
kinda confused :-)